Seriöööööst. 2.0

Seriöst, igen. Idag stod jag tillsammans med några träningskamrater utlåsta från lokalen. Ingen tränare hade kommit än och ingen annan var där för den delen heller. När tränaren väl kommer, 5min efter att passet egentligen skulla ha börjat har inte han heller någon nyckel. Efter en liten stund har han ordnat fram en dock. Han gör däremot en liten "luring" och låtsas som att han inte fått tag på nyckeln i fråga innan han skiner upp, visar nyckeln och kastar över den till oss på andra sidan gatan. Då händer det som inte får hända.
Nej, ingen gatubrun för det hade varit mer logiskt. Utan -trumvirvel- nyckeln går av! På mitten. SERIÖST.
Tack vare lite verktyg och tålamod kom vi in till sist in i alla fall. Men en sak är säker, från och med idag är jag inte längre den typen av människa som får för sig att kasta en nyckel till någon. Även om situationen idag visserligen bjöd på en hel del skratt.

Jag, Korven Korvarsson lovar och svär att jag ska lära mig hålla gard.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0