För mycket blir till inget.

Så många planer och så många projekt, hur många bollar kan man ha i luften samtidigt egentligen?
In i det yttersta tänker jag undvika att svara på den frågan. Eftersom jag vet att antalet bollar kommer bli oerhört mycket färre än vad jag själv jonglerar omkring med. Jag vrider och vänder lite på frågan istället och konstaterar att:
-jag är en sådan människa, allt på en gång. Det kan väll ingen neka mig att vara? 
- om man inte har tydliga krav på NÄR saker ska vara färdiga så kan man ju i princip göra hur mycket som helst samtidigt, så länge man kan leva med att allt kommer att ta en jävla tid.

Jag stoppar nog redan här. Vilket trams. Bort förklara bort förklara jada jada.

Gör om gör rätt. (det är också en klassiker)
En sak i taget, kanske?! Det vet jag är ett totalt orealistikst mål. Men kanske liiite färre saker i taget? Man kanske bara ska hålla på med så många projekt att man faktiskt kan hålla koll på dem utantill utan att kolla på alla "att-göra-listor". Att bara ha en "att-göra-lista" kanske också skulle vara något?
Fokus.

Focus, jävligt bra band förresten.
http://www.youtube.com/watch?v=NGaVUApDVuY
Varför har jag inte Focus på min ipod? Det måste ordnas, får ta och skriva upp det på en post-it så att jag inte glömmer, för just nu skulle jag ju göra något annat vettigt.  Om jag bara kunde komma ihåg vad.

Rock'n' Korv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0