orka mat.

Orka äta mat är en rätt vanlig känsla hos mig nuförtiden. Och för att förhbindra alla typer av missförstånd måste jag verkligen påpeka hur mycket jag älskar mat. Både i formen av små läckerheter samt i stora mängder som välkomnar en till ett totalt mega frosseri. MEN jag börjar bli sjukligt trött på den där jävla maten man bara äter för att man måste. Slarvar jag med maten förvandlas jag till en size-zero som idiotiskt nog många stackars tjejer strävar efter att bli, jag lovar: man mår inte bra av det. Orkeslös, opepp, lättretligt, trött är alla ganska starkt ihopkopplade med att väga på gränsen till förlite.
När man sedan roar sig med 5st träningspass i veckan, så måste matintaget öka hejdlöst mycket mer.

Om vi bara tar idag som ett exempel så har jag ätit:
Frukost kl 7-8ish Knäckemackor, te, fil med müsli och sylt, en näve russin.
Frukt innan kl 10 Japp, jag hinner bli lite hungrig igen innan jag ens hunnit till skolan.
Fika 11-11.15ish Macka, frukt, russin en kopp kaffe.
Lunch kl 13 En stor matlåda, blir ofta någon knäckemacka också, en advokado/sallad och sen ofta en frukt också.
Småäter russin, frön, mandlar
Mellis kl 16.30-17ish Fiberhavregrynsgröt med russin och banan, sylt, mjölk, te, macka.
Innan träning: kl 18 En banan
Efter träning En sådan där äcklig jäkla shake,  men den hjälper ju.
Middag kl 21, fullkornsnudlar, bönor, keso. MJÖLK.
Småäter; en mandarin, lite gruka, paprika och sådär.

Av allt detta så var jag sugen på.. hm, inget? Jag har bara tuggat och sväljt och försökt att hålla magen ifrån att kurra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0