Sorkar och Dupplo

Senaste veckan har flera, eller ja i alla fall två saker ändrat min världsbild totalt. Jag vet knappt vad som är upp och vad som är ned längre.
När Lars satt och kollade på det där naturpogrammet med han helmysiga programledaren. Han med blonda håret ni vet? Pogrammet handlade om sorkar, efter en stund dyker en sork upp i tv-rutan och den är ju i storlek med en hamster?! VA? Detta var helt nytt för mig som alltid tänkt mig en sork i samma storlek som en, grävling? Eller typ, som en räv om man kapade benlängden. Ungefär. Ja, som en bäver kanske. Större än en hamster i alla fall.
Det andra som har skakat min värld är en tv-reklam. En tv-reklam för duuuuplo (lååångt uuuu) medan jag och mina vänner alltid har utalat det Dupplo även om det kan råka vara så att det stavas Duplo..

Är hela min värld en lögn?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dom visar ju fel smiley.

2010-12-02 @ 22:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0