Kreativt tvättande

I huset där jag bor är det _svårt_ att få tvätttid. Känns som om alla grannar är 65+ med en stor passion för nytvättade och manglade lakan, alternativt barnfamiljer med grisiga ungar (som ungar bör vara) och därav stort tvättbehov. Men idag, idag har/hade jag äntligen lyckats få tag i en tvättid, vilken lycka. Mindre lycklig blev jag dock när de två första proppfulla maskinerna var körda och skulle hängas. Torkrummet är trasigt.. Kändes det inte som en bra idé att sätta upp en lapp om det på tvättstugedörren/bokningapparaten istället för på bara torkrumsdörren? (dit går man ju inte fören det är tid för tork och saker redan är blöta?)

I-landsproblem, absolut! Men inte mindre drygt för det.

Nu hänger saker kors och tvärs över hela lägenheten på balkongen och det som går körs även i tumlaren hemskt nog. Tumlare är dåliga för miljön och kläderna, men det orkar jag inte tjata mer om här och nu.  


En mopp får agera klädstång, och jag håller tummarna för att inget ska blåsa iväg från balkongen. Nöjdheten över en handdukstorkare är stor för tillfället. Heja heja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0